fredag 8 oktober 2010

Lycklig!

Idag är jag lycklig! Riktigt lycklig! Fastän det inte är 100 % klart så håller jag alla tummar och tår.

Edvin kommer få en plats på Dagiset! Ja, det med stort D! I november! Om allt går rätt vill säga. Det är ett barn på Antons avdelning som skall flytta och har fått ett nytt erbjudande om dagis. Alltså en plats ledig och Edvin först i kön! Den andra familjen skall bara tacka ja till sin ny plats på pappret och sedan får vi erbjudande om en plats. De har redan svarat ett muntligt ja och skall bara skicka in papprena, GOD, de får bara inte ändra sig!

Detta gör mig enormt lycklig. Alla barnen på samma plats. Hela vår familj kommer funka så mycket bättre. Äntligen lite ordning och reda istället för stress, stress, stress.

Nackdelen är ju förstås att Edvin trivs bra på sitt nuvarande dagis men jag tar den smällen. Han kommer trivas på det nya också. Tillsammans med sina syskon. Det kommer bli jättebra! Bara vi får det ok:at.

Det var verkligen en klump från mitt hjärta som föll när kötanten lämnade beskedet. Efteråt var jag tvungen att gråta lite och ta ett djupt andetag. Dagen blev lättare, framtiden ljusare och jag överlycklig!

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Härligt att höra!!!!! Livet blir enklare!

Evelina sa...

Så härligt att höra. Att få ihop logistiken är ju ett pusslande, med enklare bitar så! Kul att höra!

Anders sa...

Det där med dagis frågor är ju allt en svårbit. Men det är ju skönt att det verkar lösa sig för er och din familj. Tummen upp för att få vardagen att lyckas.