onsdag 20 oktober 2010

Nu börjar de

hoten från tomten. Mycket effektiva hemska hot. På kvällen berättar jag om tomten som ser alla barn över hela världen. Han kollar hur man sköter sig, om man är snäll mot sina syskon och kompisar, om man äter upp sin mat, om man gör som mamman och pappan säger och framförallt om man lägger sig utan problem på kvällen.

På kvällen blev mitt stora A blickstilla under två sekunder och lovade att hon var snäll och skötte sig ordentligt. Andra kvällen undrade hon hur tomten kunde se henne, när hon inte såg honom genom fönstret. Magi, vet ni. Tomten är magisk, han tittar inte in genom fönster han bara ser ändå.

Varför är inte vi magiska mamma? För då skulle det ju inte var något speciellt att vara magisk, om alla var det.
Hmm, fast mitt nagellack är magiskt. Det försvinner aldrig!

Idag är jag hemma med lilla A och E. De är hostiga och verkar ha feber stundtals. Ikväll skall jag åka till Finland för möte med en leverantör imorgon. Spännande. Jag har aldrig varit i Finland.

1 kommentar:

Evelina sa...

Tack för ditt inlägg! Även om det är jobbigt att ta till små hot, för att få vår vilja genom, så är det skönt att det finns fler därute som gör det. Känns nu som vi måste ta till väldigt mycket av den varan. Dock kan jag skatta mina barn för att de inte har några problem som helst vid läggning. Hoppas du får det fint i Finland! Kram