söndag 4 juli 2010

Två veckor kvar

tills semestern börjar för mig. Förväntar mig lugn på jobbet så att jag kan göra allt det där som jag planerat för...

Barnkalaset gick bra. Två timmar perfekt. Vi hann med korv, tårta och fiskdamm. Hopp i studsmatta och plåster på fötter. Vi tappade inte bort något barn och inget barn grät.

Tvättade en korallrosa blus med min vanliga ljusa tvätt. Ajajaj... Hade nog klarat mig om jag hade hängt upp den direkt som jag tänkt men nu kom något annat imellan och den fick ligga i några timmar. Vissa plagg fick rosa fläckar på sig. Funderar på om klorin kan hjälpa? Tips om detta mottages gärna.

Idag fick jag hålla Edvin som en bebis i min famn (efter han vaknat från middagsvilan) och han låg där och nästan somnade igen. Jag vägrade flytta på mig och ville bara sitta där med min son och titta på honom och se den där lille pojken som han var för inte allt för längesen. Plus att han aldrig vill ligga så annars. Det var mysigt. Min stora fina pojke. Imorse vid frukosten var det vanliga hoolaballoat. Anton och Alma satt och skrek som de brukar men när man tittade på Edvin, vad gjorde han? Han höll händerna för öronen och hyssjade frenetiskt. Inte för att det hjälpte men då visste man att han vet att man inte skall skrika, fast han brukar vara värst.

Inga kommentarer: