torsdag 8 juli 2010

Alma 4 år

För exakt 4 år sedan låg jag på Varbergs Sjukhus och väntade på att Alma skulle komma ut. Det är två timmar kvar tills den exakta tiden hon kom (23.12). Vi går väl inte in på detaljer här men ont var ju bara förnamnet.

Detta lilla hjärtegull, mammas fina prinsessa. 4 år. Tiden går fort, hon är ju fortfarande min bebis. Denna smarta vackra tjej som redan skriver sitt namn och räknar både på svenska och engelska. Lilla älsklingsgumman, det går inte att beskriva hur mycket jag älskar dig och jag lämnar dig aldrig!

Dagen till ära har Alma varit med moster M och Felix på lek- och buslandet. Sedan ätit på McDonalds. Haft mormor och morfar på besök och ätit pannkakor, jordgubbar och glass. Och en massa fina presenter.

I bilen till stan:
Mamma: Vad är det för dag idag?
Alma: Min födelsedag!
Mamma: Hur gammal blir du då?
Alma: 4!
Efter en stund:
Alma: Mamma? Men jag har ju fortfarande mina 3årskläder på mig!



















1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Gullepluttan! Grattis Alma!