torsdag 15 juli 2010

Ny låda

Idag gick jag igenom en till låda. I den fanns:

Min brevpappersamling
En julkortsamling
Min klistermärkesamling
Diverse vykort
4 dagböcker, varav en var från 7:an och så pinsam att jag var tvungen att slänga den.
Busskort från hela högstadiet
Skolkalender från högstadiet (fylld med läxor och prov)
Tidningsurklipp från -94 när Sverige tog VM-brons i fotboll. Kenneth Andersson var min favorit.
Diverse hcp-kort och medlemskort från olika klubbar
Sist men inte minst: Min New Kids On The Block-pärm!

Gissa hur mycket som numera ligger i soptunnan? Jag är fascinerad av mig själv som redan då sparade på allt! Och nu får jag ångest av att slänga det för att det är så gammalt! Hur skall detta sluta? Jag har 3 lådor kvar. I en låda ligger alla mina märken, typ simmärken, mulle-märken, turistpins osv. Hur skall man kunna slänga det? Minnena kommer ju tillbaka som en flod...

Inga kommentarer: