torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År!

Idag är det nyårsafton. Ett år skall ta slut och ett annan ta sin början. Tiden går framåt och saker förändras.

2009 har dominerats av barnen såklart. De tre små hjärtegrynen som är mest som barn är. Snälla, gosiga, roliga, tråkiga, busiga, glada, ledsna, arga, härliga och helt underbara.

Efter dagis/jobbstarten började ekorrhjulet snurra och barnen har varit sjuka hur mycket som helst. Jag kommer inte ens ihåg vad vi sysslade med under våren, då jag var mammaledig. Känns väldigt avlägset.

Tiden går för fort när man har barn och man hinner inte reflektera över vad man sysslar med eller vad som händer. Vips är nästa sekund här och då måste man ta hand om den, och så håller det på hela tiden 24-7.

Jag funderar på vad vi har gjort under 2009. Barnen utvecklas och lär sig saker hela tiden. Vi har hållt på med huset och trädgården. Pappan har byggt sitt staket. Vi har hållit oss inom Sveriges gränser och bara åkt så långt som till Småland. Ja, vi har ju varit i Danmark förstås, Alma och jag.

Jag önskar er alla ett riktigt gott slut och ett härligt nytt år! Jag hoppas alla tar vara på tiden och på livet. Det kommer aldrig åter.

Kramar!

Inga kommentarer: