söndag 27 december 2009

Slut på jul

Nu töar det. Och regnar. Snön faller från taket i stora blaffor. Läskigt om det fryser på nu och blir svinhalt.

Vi har köpt en ny tv. Vi har länge haft en "tjock"tv men den har funkat fint (och gör det fortfarande) men nu har vi slagit till och skaffat oss en helt otroligt stor, nästan så man blir snurrig när man ser på programmen.

Den gamla tvn står nu på övervåningen. Jättebra. Köpte oss säkert 15 minuters sovmorgon imorse. Alma var supernöjd.

Vi har tagit bort grinden till trappan. Numera leker barnen på båda våningarna. Skönt faktiskt och kul att utnyttja hela sitt hus! Edvin har skakat av sig sin trappskräck och går numera både upp och ner själv. Helst med en massa saker i handen... Den nya favoritleken verkar vara att sitta i trappan och ropa hejhej. Mamman gillar den inte alls. Hjärtat i halsgropen varje gång de får bråttom eller alla 3 skall ner samtidigt.

Pappan köpte sig en espressomaskin i julklapp. Den gamla (endast 1 år gamla) bryggaren åkte ut. Mycket mer plats på det stället, men mycket mindre plats på det stället som espressomaskinen står på. Rätt trist sak tycker jag, som inte ens dricker kaffe...

Själv köpte jag mig två böcker i julklapp. För jag har ju så överdrivet mycket tid över till att läsa böcker men jag älskar det och mitt mål för 2010 får väl vara att hinna läsa dessa två. För ett par år sedan hade jag målet att läsa en bok per månad. Oftast blev det två. Behöver jag säga att detta var pre-kids?

Inga kommentarer: