fredag 25 december 2009

Julmys

Idag har varit en slappardag för oss. Vi har inte ens gått ur pyjamasen alls, jo Alma förstås som säkert bytt outfit 2 gånger eller så...

Barnen har lekt med alla sina julklappar i minst 5 sekunder vardera. Öppna den här, öppna den här, och när man väl gjort det så är det nästan jättekul. Bäst är ju såklart den leksaken någon annan redan har. Dock har de väl skaffat sig sina favoriter men då blir det ju bara ännu svårare att dela med sig.

Almas favorit är ett strykjärn med strykbräda. Edvins favorit - ett verktygsset i låda. Antons favorit - en traktor med släp som spelar old macdonald och har en massa djur som låter.

Almas fina lackskor är den mesta favoriten bland alla. Edvin vill både ha dem på fötterna samt bära dem i påse och då blir det svårt för de andra att få in en fot...

Andra leksaker de fått: Ett bilgarage, duplo, andra klossar, tågbana, böcker, målarböcker, kritor, bilar i alla storlekar, bilbarnstol till dockan, barbie.... mm...

Julbordet var packat och det blev mycket över så det blir nog julmat för resten av året.

Nu snöar det igen och jag hoppas det finns kvar imorrn för jag har lovat Alma en utgång med pulkfärd. Hon sa "Skall pappa gå till jobbet imorrn?" Nä sa jag, det är lördag. "Va bra för han måste ju ta hand om de gnälliga pojkarna när vi skall åka kjälke" ´

Vi har tittat på film på Alma som bebis. Sån liten plutt, flera timmar filmade bara på henne liggande där tittandes och plutandes med munnen. Och massa gnäll. Jag kom inte ihåg hennes joller :-( Min första bebis. Hon är så stor nu.

Inga kommentarer: