torsdag 8 september 2011

Skor

Ni vet. Ju längre man har skor dessto bättre blir dem. Skönare och man vänjer sig. Visst snyggheten kanske inte alltid håller i sig men vissa skor har man under en lång tid.

Jag glömmer aldrig mina lila/vita skeechers som jag hade typ 2000. De var så perfekta. Och snygga! De blev jätteslitna och jag slängde dem. Jag har ångrat det många gånger sedan dess och tänker mig både en och tre gånger innan jag slänger skor.

Idag gick mina favoritskor sönder. Ett par perfekta vagabonds av ballerina typ. Jag har haft dem i 5 år. De 3 första åren var en pina men sedan blev de så sköna. Och bra att ha på jobbet. Till kjol. Till byxor. Ja, allt. Nu gick den ena remmen av. och nej det går inte att fixa. Visserligen är de ganska slitna och skinnet har nötts på vissa ställen men ÄNDÅ! Vad skall  jag ha för skor nu då?

Inga kommentarer: