fredag 16 september 2011

Ledig

Idag har jag varit ledig. Umgåtts med mina barn. Mamma. Syster och lille T. Vi var på Stenungstorg och köpte vinterkläder. Nu saknas bara skor. Och en jacka till Anton. Sen är vi redo, för vintern. Tror jag iaf. OCH september är inte ens slut. Helt sjukt att köpa vinterkläder redan... 2000 kr fattigare är jag iaf.
Varsin overall till pojkarna och ett par vinterbyxor till Alma. Tänkte skippa overall till henne iår och hon har redan en jacka från förra vintern.

Jag är för praktisk. Det finns mängder med fina söta, snygga jackor till barnen. Men de behöver ju bara EN som skall vara prakiskt. Och de kan inte använda hur många som helst MEN jag hade gärna köpt en liten söt kappliknande jacka till Alma, eller en tjusig manchesterjacka till pojkarna... (Båda dessa hittar man på Lindex)




Jag letade efter något fint till Alma på Lindex men jag hittade inget bra. Kändes lite som att hon växt ifrån deras kläder, eller så är det bara dagens kollektion som är för gullig på något sätt. Får ta en ny titt om ett tag helt enkelt.

Tillbaka till ledigheten. Barnen skötte sig till och från i affärerna. Vi hade några utbrott och några olyckor.  Det blev iaf en bra dag. Och vi kanske behöver den här dagen. Pojkarna var väldigt trötta. De sov i bilen hem. Efteråt ville de ingenting. Förutom att se Doras Jul på dvd. Jultomten skulle de se om och om igen. Sötaste barn.

Inga kommentarer: