tisdag 13 september 2011

Höststorm

Det blåser rätt friskt ute. Löven faller ner. Ja, det är dagens sanning det. Inte så kallt dock, men man känner ändå att hösten är här.

Poliskontroll. Mötande bilar med blinkande helljus. Alltid bra att vara uppmärksam.

Alma går på kör på tisdagar. I kyrkan. Det kommer med ett visst engagemang, Hon skall ju sjunga vid familjegudstjänsterna. Och jag vill ju titta på henne. Det är en gång i månaden. Man får inte lyssna vid träningstillfällena. Pojkarna var med idag. De var rätt uttråkade. Jag också. Iaf så skall man inte hyssja på barnen i kyrkan under gudstjänsterna. Alla skall nämligen känna sig sedda och älskade av Gud. Detta fick jag veta av prästen som har familjegudstjänsten. Jag tänkte: Hon har inte träffat på mina barn (för då hade hon velat hyssja dem).

Jag sov dåligt i natt. Vaknade redan vid 5. Gick upp 5.30. Ändå känner jag mig inte helt trött nu. Skumt, brukar annars sova gott i soffan vid den här tiden.

Jag har tagit ledig på fredag för att vara med barnen. De verkar behöva det just nu. Det lilla Aet trivs inte på dagis. Han saknar sin mamma. Du och jag mamma, verkar vara hans motto. Dagis är aldrig kul. Och han leker inte med någon. Säger han, sedan vet man ju inte om det är så.

Jag gillar dock inte situationen på dagis. Barnen slåss säger fröknarna. Det är nog bra om vi är hemma på fredag. Jag hoppas på bättring.





Inga kommentarer: