torsdag 8 september 2011

Clean as you go

Är ett gammalt McDonalds mantra som är rätt käckt att följa faktiskt. Det betyder att man städar upp efter sig allt eftersom man tar sig framåt liksom.

Så idag har jag ett riktigt fint kök. Avtorkat, disk i maskinen OCH nydammsugat på golvet. Då blir jag rätt nöjd faktiskt och känner mig mindre stressad eftersom det är rent i köket.

En annan form av detta kan vara i badrummet. Jag har lagt några rengöringsservetter i skåpet. Så då kan man lätt bara ta en sådan och VIPS torka av i handfatet efter dagen är slut. Man kan även ta en sådan för toaletten. VIPS så blir det lite fräschare. Och då mår jag lite bättre. Av att se att det blänker när man kommer in där.

En annan sak är tvätten. När man välter ur den ur torktumlaren, så viker man den där, snabbt lätt och enkelt. VIPS så har man ingen tvätthög att engagera sig i på söndagskvällen. Och man tjänar tid när man letar efter kläder till barnen.

Det är bra när man engagerar sig i hemmet. Men jobbet tar aldrig slut, testar det här sättet ett tag och ser om jag blir gladare.

Inga kommentarer: