söndag 14 mars 2010

Snabb helg

Jösses vad fort denna helgen har gått! Mer helg åt folket! Så är det bara...

Jag är trött. Har varit lite låg denna helg. Lite förkyld och har sovit dåligt. Huvudvärk som rullat i bakgrunden. Nä, usch vill ha min helg tillbaka.

Om jag var typ miljardär så skulle jag anställt, mest av allt en kock. Så tråkigt tycker jag att det är just nu med mat och matlagning. Tror jag börjat en ny diet - mackdieten. Inte för att den verkar åt det smalare hållet men en diet är det nog.

Drömmen hade varit en hushållerska. En som städade, tvättade, handlade mat, och lagade den, eller kanske bara förberedde den så att jag bara kunde sätta in den i ugnen. Perfekt. Mer tid åt barnen. Mer tid åt mig.

Men nu är ju jag allt-i-ett. Mamma och hushållerska. Och det funkar ju också. Trots att man bor i universums slarvigaste hem. Och säkert dammigaste. Det är ju en sådan sak som man ser VÄLDIGT tydligt när solen tittar fram och skiner in.

Det är härligt med solen! Jag längtar, längtar, längtar tills snön är borta. När man kan vara ute. Gräva i marken och sätta igång trädgårdsprojekt. Utelek i sandlådan med bara stövlar och fleecetröja. Det kan barnen ta på sig själva. Så skönt och härligt det kommer bli. DÅ blir jag nog en piggare mamma, eller?

Annars tror jag inte man blir piggare förrän barnen flyttat hemmifrån.

Nu sover alla barnen och då är det väl dags för de där hushållsysslorna då då... Tvättberget - here I come!

Inga kommentarer: