lördag 26 september 2009

Tjatigt

Pojkarna fortsätter att vara "sjuka". Jag lät dem vara hemma på måndagen för att Edvin hade hostat för mycket. Sen klarade de hela veckan även om de är snoriga. Fast i fredags fick Edvin sin ögoninfektion igen och då ringde de mig så jag kunde hämta honom tidigare... Jag har ju hört mycket om denna beryktade ögoninfektion men faktum kvarstår ju då att om den skulle vara SÅ smittsam, varför har ingen annan i familjen fått den, eller någon annan på dagis?

"Du måste skaffa såndär salva och ge honom" sa dagisfröken nr 1. Nr 2 sa Ja, det påverkar honom så mycket att han inte kan vara med i aktiviteterna.

Här hemma räcker det med att man torkar ögat på morgonen, kanske efter att han sovit. Det klibbar inte igen, är lite kletigt men mest är det rinnande. Och rinnande ögon har han alltid haft. För övrigt är Alma likadan. Hon får kletiga ögon när hon blir förkyld, men hennes dagis har inte ringt en enda gång om hennes "ögoninfektion".

Oh well, vi får väl se hur många VAB-dagar vi skall ta nästa vecka... Iaf skall vi till BVC för 18-månaderskontroll med läkarbesök. Då skall jag fråga läkaren vad jag skall göra åt Edvins ögoninfektion och Antons varannandag feber...

Annars händer inget skojigt. Jag är så trött på kvällarna att jag kan somna vid 21. Går jag inte och lägger mig somnar jag vid tvn. Tröttsamt. Vet inte hur många mördare som jag missat nu (ja, lösningarna på tvdeckarna såklart ;-) ). Hemmet förfaller typ och är det verkligen meningen att man skall göra ALLT (städ, tvätt etc) på helgerna? Kanske får vi in nån fin rutin om ett tag men just nu är man mest trött, stressad och deppad.

Imorrn skall Alma och jag på plask och lek. Hon har blivit uppflyttad till nästa kurs, minisim. Där skall det bli mer struktur och de skall lära sig att flyta och sånt. Hur det nu skall gå till. Hon vill bara hoppa (ner) i vattnet hela tiden.

Och sen är helgen slut. Och min to do-lista är fortfarande lika lång.

Inga kommentarer: