fredag 31 juli 2009

Fortsättning på skador

Hittade en fästing på Anton idag :-( Den hade nog suttit där ett tag. Läskigt. Nu är den borta och vi håller tummarna att han inte blir sjuk. Avskyr fästingar. Tänk om han skulle få hjärnhinneinflammation. Den lilla stackaren. Jag har själv haft det så jag vet, det är inget jag ens önskar min värsta fiende...

Edvin skar sig på kanten av diskbänken idag. Det blödde jättemycket. Själv verkade han inte må dåligt av det tills jag ville sätta på ett plåster. Jättefint med lille skutt på. Då blev han hysterisk och skulle ha av plåstret. Man fick inte heller hålla nåt på så att det skulle sluta blöda. Alma blev jättelessen för att hon INTE fick nåt plåster. Försökte visa flera ställen på benen som det tydligen skulle blöda på. Vilken cirkus.

Häromdagen snubblade Anton precis så han nådde att slå i pannan på kanten av altanen. Han fick världens bula och har ett säkert 5 cm långt (nästan hack) sår i pannan nu.

Vad skall man göra med dessa barn? Linda in dem i bubbelplast och alltid ha hjälm på eller?

1 kommentar:

Evelina sa...

Men stackarna! Ja, vad gör man? Det går inte att skydda dem från allt, man får "lungt" hoppas att det bara är plåsterskador. Någongång lär de sig väl..?
kram