onsdag 29 juli 2009

Gammal och grå

På min födelsedag fick jag välja vad jag ville göra och jag valde: Ullared! Yes, den ultimata shoppingupplevelsen med massor av folk som trängs och en massa bra-att-ha-fynd. Visst kanske jag är konstig men jag är helnöjd! Barnen fick en hel del dagiskläder, om de är bra återstår att se. Priset var det iaf :-) Har man 3 barn som skall ha allt som barn behöver så får man ta till sina knep och man får prioritera och tänka klart när man gör sina inköp.

Efteråt köpte vi sushi och budapesttårta. Precis som man skall på en födelsedag.

Kan säga att den vara flera 1000 % bättre än förra årets födelsedag som spenderades i akuten i Kungälv, helt prickig...

Barnen har varit hos mormor och morfar i två nätter. Pappan och jag har gått här hemma och myst, lämnat stolar utdragna, lämnat dörrar öppna och lämnat fjärrkontrollen på tv-bordet. Härligt att bara få vara sig själv och inte bara förälder! Fast mammahjärtat saknade sina små fjun och deras snuttiga hår och klibbiga händer. Nu är de hemma igen och sover sött i sina sängar.

3 semesterdagar kvar sen blir det inskolning på dagis i 3 veckor och sen: ja, vad skall man kalla det där riktiga livet som vi bara nosat på än så länge. När föräldraledigheten är slut och man skall jobba igen men på helt andra villkor. För man är ju inte längre flexibel och man har inte bara sig själv att tänka på. Man har alltid en tid att passa, är det inte dagis så vill man ju ändå komma hem till barnen innan de har lagt sig, vilket sker ganska snart på kvällen. Kommer bli konstigt och kanske svårt att hitta sig själv i sin jobbperson nu när allt har förändrats. Oh well, på något sätt klarar man väl av det precis som allt annat som tex att helt plötsligt få ett barn (eller två, eller tre...) som man har huvudansvaret för och kommer ha i evighetersevighet....

Inga kommentarer: