måndag 26 maj 2008

Shopping

Idag har det varit fint väder men eftersom Kay är ledig har vi passat på att uträtta lite ärenden av shoppingkaraktär. Tyvärr blev det inte så mycket handlat eftersom mamman har lätt beslutsångest och 3 barn som skriker lite när som helst...

Vi spenderade iaf några timmar på IKEA. Varje svensk hem när man bor borta. Vi åt köttbullar såklart och Alma lekte i barnutställningen. Sen är vi på jakt efter en bumbostol och en sele som Alma skall ha när vi går i trafiken. Javisst, hon blir min lilla hund, nejdå men jag vill ha koll på henne och inte oroa mig för var hon tar vägen. Jag kan inte springa efter henne hur som helst när jag är själv och jag vill inte behöva välja att se efter vagnen med twinsen eller springa efter henne. Iaf så var det ingen lyckoträff på något av ovanstående ännu.

Igår var vi i Ungern. Där kan man handla liberoblöjor. Blöjorna är billigare där än i Österrike oxå och det kan ju vi behöva som har 3 blöjbarn. Antagligen kommer vi ha det lääänge för Alma är ointresserad av pottan. Eller hon sitter gärna på den, både med och utan kläder, men hon verkar inte fatta vad hon skall göra där...

Snart dags för sängen för en trött mamma. Hoppas natten blir som i natt, då sov Anton från 01.30 till 06.30 och Edvin fick bara lite ammning vid 4.30. Fast Alma får gärna stanna i sin säng även om hon är världens goaste, det blir bara för trångt med henne och hon vänder ju på sig hela tiden utan hänsyn till sina bröder...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi ser gärna fler bilder på dina barn :)

Superfint väder i Gbg just nu förresten, synd att man jobbar.

Kram