söndag 25 maj 2008

Melodifestivalen

Vad skall man säga? Det är orättvist mot Charlotte, hon var mycket bättre än nästan alla som kom innan henne. Kanske inte en vinnarlåt, men top 10 iaf. Man blir trött på att alla fd öststater röstar på varandra hejvillt, eller tycker de verkligen att de är bra? Det gör de nog. Jag tycker att melodifestivalen har tappat sin glans nu. Det är ju inte ens roligt att se på när nästan alla bidrag är sämre än sämst.

Jag gillade iaf Island och Norge bäst. Så sån musiksmak har jag :-)

Björn Gustafsson var ju rolig, fast det var nog bara vi i Sverige som tyckte det. De andra fattade ju ingenting. Så på det hela var det väl lite pinsamt men samtidigt är det ju lite jobbigt att ALLA skall säga "Grattis, vad ni har lyckats med ett bra program" till Serbien. Det var väl inget bra med detta programmet? Det var ju inte ens nån pausunderhållning... Inte blev det bättre för mig som var tvungen att ha en tysk kommentator i öronen, fast det kan ju inte melodifestivalen hjälpa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjoho,

Jisses vad kul att du har börjat blogga igen! Jag har minsann varit inne här även då inga uppdateringar har gjorts...måtte jag kunna nå bloggen på volvo också :)

Angående eurovision, varför var inte Österrike med? De var ju inte ens med i kvalet?! Det får du kolla upp.

Vuxenpoäng för oss idag, vi har varit och köpt en matsalsmöbel! Och nu planerar vi USA-resan.

KRam