torsdag 1 februari 2007

En dag som annan

Nu har jag hittat McLeods döttrar oxå :-) Fint, fast jag fattar ju inte... :-( Bonde söker Fru har de oxå, och TopModel.... så både Catarina och Charlotte skulle kunna leva här!

Annars är det som vanligt. Kallt ute, halvklart typ. Blåsigt om nätterna.

Alma ålar sig som attan och övar på att stå på alla fyra. Hon sitter fint nu. Vi har träffat andra barn och hon gillar att titta på dem och känna på deras hår. I babyklubben är hon ju äldst så då ser hon ut som en jätte. De andra barnen bara ligger där och rullar runt och ålar sig bort. Skall ha de bästa leksakerna och så. I svenska kyrkan är hon bland de minsta, där är det tvärtom. Hon ligger där och de andra kryper/går.

Hon äter sin mat nu. Morot är väldigt populärt här. Inte hos mamman dock. För fläckarna går ju inte bort. Så nu har jag gått i fläckskola och införskaffat galltvål. Sen skall tydligen sprit lösa fläckar bra oxå. Vi får testa oss fram. Inte lätt med ett kräkbarn.

Hon har växt ut storlek 68 så nu är det 74 som gäller. Fast alla byxor blir ju för långa nu i början iaf... Och än en gång sprack planen om en matchande garderob... Svårt det där med bebiskläder. Det är min nya hobby iaf.... Kay blir väl galen...

Egentligen skulle jag skriva nåt annat men jag glömde bort... Som vanligt nuförtiden...

Kramkram

1 kommentar:

Peter och Hanna sa...

Låter som ni börjar få lite att göra där nere...eller iallafall några att träffa och prata med. Saknar er och är nyfiken på hur Alma är nu. Många kramar Hanna