torsdag 25 januari 2007

Kaaalllltttt

Idag är det jättekallt ute. Det blev en snabb promenad med Almisen sen gick vi in igen *brrr*

Igår var en bra dag. Först var vi på föräldragruppen i svenska kyrkan. Där finns flera trevliga personer och det är skönt att prata svenska. Alma gillar sångerna och lekarna också. Sen efteråt hade jag sällskap med en mamma ner på stan. Hon tipsade mig om massa saker och jag lärde mig flera nyheter. Efter det handlade jag lite på rean till Alma på HM och då var det en svensk expedit som pratade svenska med mig. Lyckan var gjord. På HM har de typ öppet köp som hemma, det har de inte i de andra affärerna.

Dom har fasta här precis som hemma (undra hur många det är som utövar det här?) fast på Fettisdagen äter de inte semla utan en typ äpplemunk, ni vet en rund sak med puder på toppen och äpple i mitten. Fast de har andra fyllningar här, aprikos verkar vara populärt.

Alma mår bra. Hon ålar sig fram i rasande fart. Man kan nästan locka på henne som en hund. Speciellt gillar hon en bjällra som jag brukar kalla på henne med. Hon kommer som ett skott. Hon babblar oxå, genom nappen, blllrrrrr, låter det. Också kan hon säga hejhej och vinka :-) Nyss ramlade hon när hon satt så hon sitter inte helt 100 ännu...

Hoppsihoppsi!

Kramkram

Inga kommentarer: