måndag 22 januari 2007

Grå måndag

Idag är det grått ute, men man skall väl inte klaga. Förra året vid den här tiden var det 20 grader kallt här *brrrrr* Och inte har det varit några översvämmningar eller regn som hemma. Oxå skönt juh. Ingen Per heller. Fast det var en storm här förra veckan och det blåste jätteläskigt men nu verkar den ha gått över.

I Österrike dubbar man alla tvprogram till tyska. Och om det tex är en intervju med en engelsk person så översätter de detta oxå, då hör man dock lite engelska i bakgrunden. Vi har typ 100, kanaler och då kunde man tänka sig att en del är på engelska men nope, kanske 4 engelska kanaler allt som allt och då är det ju bara nyheter på BBC world och CNN. Har sett lite på BBC prime, engelska program där de leta hus till folk. Tur att man inte bor i England för där är husen jättekonstiga, typ som här i Österrike.

Annars ser jag på ett idolliknande program. I Österrike heter det Starmania, mycket bra. Det finns i Tyskland oxå Deutsland suche ein Superstar (eller nåt sånt) och igår hittade jag det på en Schweizisk kanal, Musicstar hette det där. Spännande va? Verkligen. Ja det är ju förstår olika medverkare i alla kanalerna om ni inte förstod det. Det roligast är ju som vanligt när man får se uttagningarna :-)

Kulturkrock: Toapapper finns i olika färger (grönt, blått, rosa, gult) och luktar olika dofter. Jag valde dock vitt, luktfritt. Precis som hemma ;-)

Sen är det vanligt med parkeringar för kvinnor! Va tyckte jag först men det är tydligen parkeringar med extra mycket ljus och nära ingångar så man inte skall vara rädd på svarta parkeringsplatser och i parkeringshus. Fint va?

Oh well, nu ropar min Alma på mig så jag får gå och roa henne lite granna...

Kramkram

Inga kommentarer: