måndag 5 februari 2007

Rapport från Österrike

Nu har vi varit i Ungern. Ja, vi hade fått ett tips om en 24-timmar om dygnet öppet affär som dessutom skulle ha Liberoblöjor. Mycket bra. Så där kan man ju handla på söndagar tex. 7 mil var det dit.

Nästa helg skall vi nog kolla in en Freeport i Tjeckien.

Konstiga saker:
Man kan köpa färdigmålade och färdigkokta ägg inför påsken. Fiffigt va?
Gamla tanter som fikar på konditorier tar inte av sig sina utemössor, utan sitter där med dem på men det kanske är så i Sverige oxå...

Irriterande saker:
Folk plockar inte upp sin hunds bajs. Alltså det ligger hundbajs överallt. Jätteäckligt!
Folk skall alltid åka hiss. Trots att när man har barnvagn måste åka hiss så skall alla andra oxå göra det fast det både finns trappor och ibland även rulltrappor. Mycket lata, konstiga folk.

Jag ligger efter i mitt mailskrivande. Det är tråkigt men ibland hinner jag inte med att skriva mail till alla :-( Jag gör dock mitt bästa.

Tjejen i IKEA-reklamen pratar oxå tyska, visste ni inte va? Jaja, dubbad är hon förstås...

Mitt hår klipptes för kort, så nu irriterar jag mig hela tiden på en slinga som inte kommer bakom öronen. Hårspännen och diadem får lösa detta problem. Håret är dessutom får kort för att sättas i tofs :-(

Almisen har fått sin första förkylning. Hon snorar och snorar. Gillar inte när man vill torka bort snoret. Och andas JÄTTEHÖGT... Annars är hon som vanligt. Ålar omkring och skall ta på allting. Speciellt sånt som man inte får. Att ligga och sparka på saker är oxå otroligt skojigt... Och babblar gör hon med på sitt eget lilla vis.

Solen skiner idag. Får så om vi orkar ta oss ut. Jag missade mitt duschpass när Alma sov, får se om ett nytt tillfälle inträffar. Jaja, vi skall ta oss ut :-)

Minnesluckan slår till igen och almisen ropar på sin mamma....

Kramkram

Inga kommentarer: