onsdag 10 augusti 2011

Semesterlunk

Vi har fortfarande ledigt och vi lunkar på i semestern. Igår var barnen bråkiga och gnälliga så de fick separeras.

Alma fick leka i sitt rum. Jag tjuvlyssnade när hon lekte med dockskåpet. Dockorna pratar med varandra och går runt, tip, tip, tip. Sedan skulle hon pyssla med glitterlim. Ett lim som aldrig verkar torka?

Pojkarna fick se på Postis Per. Utan att bråka. Fint. Sedan vilade vi en stund, båda pojkarna med huvudet på min mage. Då är det ju bra att mamman har en stor mjuk mage som man kan dela med brorsan. Men det är väl det enda också. Lite bråk blir det ändå då en skall dra den andra i håret och den andra nyper tillbaka.

Efter lunch lekte vi ute. Pojkarna har fått två traktorer att cykla på. Sedan hade ju trehjulinga, bobbycars och springcyklar också. Dockvagnarna har blivit roligare. Alma fick en stor av mormor och sedan dess har hon haft den stora och Edde den lilla. Packning har de med sig också. Typ alla dockkläder som finns nedknödda i väskor.

Pojkarna och jag cyklade runt en sväng. Jag på min cykel och de på sina springcyklar. Man får verkligen hålla koll för de är  ju överallt. Framför, bakom, vänster, höger.

Anton åkte rätt med illfart rätt ner för backen här utanför. Han gapskrattade hela vägen. Mamman skrattade inte. Han hade tur att det inte kom någon bil för även om bilen hade stannat så hade ju inte han kunnat. Han stannade iaf till slut när backen planade ut men det var nära att han ramlade. Usch. Detta känns som det kommer att upprepas trots massor av förmaningar.

Sedan snubblade han på asfalten och fick ett litet sår på sin armbåge som var tvunget att plåstras om. Efter detta kunde han knappt gå och bad om att få gå och lägga sig. Han var så ynklig. Undrar hur ynklig han hade blivit om han ramlat i backen och slagit sig rejält.

Nu lunkar jag vidare till dagens händelser.

Inga kommentarer: