lördag 6 augusti 2011

Outlets

Denna veckan har vi varit på några outlets och några små fynd har jag allt gjort.

Först var vi i Småland och besökte Kosta Outlet. Där har de Polarn O Pyret bla. Köpte två par mysbyxor åt Alma.
Det bästa var dock i Ittala outleten där jag köpte 10 små skålar från Höganäs för 10 kr styck. Dessa skall ersättas IKEAS färgglada plastskålar till frukostfilen. Bye bye tjafset om vem som skall ha vilken färg! De är precis lagom i storleken och funka finfint!

Idag var vi på Villervallas outlet i Göteborg. Hittade en fin röd manchesterkjol till Almisen. För halva priset. Ett par tights, mössa och två vantar slank ner också.

Det är bara Almisen man kan fynda till. Pojkar är ju så trist att hitta till. Det finns ju ingenting! Här måste jag öva på matchningen och se utanför boxen.

Någon mer outlet i närheten som behöver ett besök?

Jag har varit på en loppis också. Tänk om man kunde vara sådär romantiskt loppisfreak med en inredningstil där allt passade in så perfekt. Om man bara gick där och såg möjligheter istället för "vad-skall-jag-med-den-till"? Där kanske jag också får öva lite. På det där med ihopmatchandet. Eller på det där med inredningen över huvudtaget....

Inga kommentarer: