fredag 9 oktober 2009

Ytterligare en

VAB-dag. Jag och edvin var hemma idag. Han hade feber igår så han fick vara hemma idag. De andra fick gå till dagis. I början fattade Edvin ingenting. Han storgrät när de andra gick och visade mig skorna. Mamma, jag måste ju också följa med... Vid frukosten pekade han på Antons stol. Hallå, var är han? Sen insåg han fördelen och lekte nöjt med dammsugaren utan att behöva bråka varannan sekund.

Han verkade inte vara så sjuk, ingen feber, lite mera hosta än vanligt och början till snor.

Vid 15 ringde dagis. Anton har feber. Han hade inte ätit sitt mellanmål. Väl hemma så grät han och jag tänkte att han var hungrig så jag förberedde lite mat och satte honom i stolen. Samma stund som jag satt på honom haklappen så kräktes han rätt ut. Edvin stor störtjöt. Alma skrek "Man får bara kräkas i spannen!". Kalabalik. Allt kräks kom iaf i haklappsfickan. Efteråt lade jag honom på en matta med kudde och filt och där somnade han en stund. När han vaknade åt han macka och drack vatten. Sen sprang han runt som vanlig och showade.

Hoppas inte det är mer än så, och att det inte är nån magsjuka.... *suck*

Annars klagar dagis fortfarande på Edvins ögoninfektion. Två andra barn hade fått ögoninfektion denna vecka, och det var typ Edvins fel. Den ena fröken nästan skällde ut mig och läste högt för mig ur hennes smittskyddspärm. Så Edvin kommer nog inte få vara på dagis på månader om han inte kan vara där som han är nu. Undra vad som är meningen med dagis egentligen. Undra hur länge man kan vabba utan att bli utslängd ur försäkringskassan. Typ en vecka utan läkarintyg. Tror inte det finns nån läkare som ger Edvin ett intyg på att han är sjuk, kanske ett på att han är frisk men spelar det nån roll när dagis ropar Smitta! så fort han får rinnande och geggiga ögon...

Inga kommentarer: