söndag 18 oktober 2009

Söndagkväll

Helgens mission var vinterkläder. Nästan mission impossible men nu är det nästan avklarat. Lite beslutsångest kvar bara.

Pojkarnas overaller som jag köpte i strl 92 är, som jag kunde tänkte mig, vrålstora. Men det får gå ändå. En av dem får ärva en vinterjacka och en av dem får en ny.

Almas overall har jag letat efter hennes storlek i 4 olika affärer och nu är den hittat. Hon får även en ny vinterjacka + byxor. Såklart inte i en trevlig rosa eller lila färg för det kan ju bli så att det kan gå och ärva... Som tur är är hennes favoritfärg BLÅ.

Skorna är redan klara.

Mössor och vantar har vi för stunden i överflöd. Men det räcker med att man är lite stressad en dag så hittar man ingenting... Det hjälper inte att barnens favoritsysselsättning är att prova mösser och vantar och sedan sprida ut dem över hela huset.

Alma började på en ny simkurs idag. Jag var den enda mamman, alla andra hade med sina pappor. Det gick bra fast Alma ville inte dyka idag. Och hon var nog lite besviken över att vi inte hoppade så mycket.

Redo för en ny vecka. Snart när all tvätt är vikt och inlagd på sina ställen (ja eller läs sängen i bibblan). NU hoppas vi på friska barn denna vecka. Pojkarna har ju varit lediga i 4,5 dagar nu så GOD om de får feber nu... Då får de nog sluta på dagis!

Inga kommentarer: