lördag 5 juli 2008

Bilbarnstol

Förra helgen kräktes Alma ner hela sin bilbarnstol. Som tur var gick klädseln att ta av och tvätta. Stolen blev som ny efteråt så detta är ett dundertips! Vi har en Brio Zento...

Man skall inte köpa saker som inte är tvättbara till barn, det blir bara jobbigt eftersom de alltid spiller, kräks, bajsar eller nåt annat som ger fläckar på sina saker (och andras).

Med denna erfarenhet i bagaget undrar jag vem som skall köpa den lyxiga fina bilbarnstolen i VITT med guldbrodyr längst upp i hörnet? Det fanns även en passande (lika vit med samma guldbrodyr) sittvagn i samma serie. Mycket praktiskt. Kanske kan stå på min önskelista när mina barn har blivit fläckfria :-)

Vilket påminner mig om att Almas Emmaljunga Scooter vagn behöver tvättas. Jag har läst på mitt forum att detta skall gå jättebra och det blir som nytt efteråt. Javisst. Men hur smidigt är det när man måste använda en SKRUVMEJSEL för att tabort klädseln från vagnchassit???

Oh well, en petitess i sammanhanget kanske....

Inga kommentarer: