måndag 2 april 2007

Redan april

Ojojoj, va dålig jag är på att blogga. Jag var mycket bättre på att skriva dagboken på lunarstorm förr i tiden. Jag får väl bättra mig. Det är bara det att så fort jag skall sätta mig mer så är det nån som kräver min uppmärksamhet...

Iaf så är Alma bra igen. Det var nog tänderna som gjorde henne helt kass, + den där omtalande 8-månaderskrisen. Det har iaf hållt på från och till i hela mars, hon utvecklas väl så att hon blir helt ångestfylld eller nåt. Mamma är iaf bäst i världen och allra bäst om man får hänga och klänga på henne hela tiden.

Alma kryper riktigt fint nu och försvinner in i olika rum och kolla på olika saker. Man får lyssna efter henne och när hon blir lite väl tyst får man kolla läget... Hon ställer sig upp överallt, mot väggar, stolar, bord etc. Hon pillar på allt. Och slickar fortfaranade men hennes bästa kompis är numera nappen och då är det svårt att slicka på saker när munnen redan är upptagen så att säga.

Aprilmånad kom med sol iaf. Skönt. Vi har planterat lite blommor på balkongen och tagit fram utemöbler. Vi har tom premiärgrillat. Gott.

I fredags lekte jag perfekta hemmafrun. Jag dammsög, dammade, moppade och tog hand om mitt barn samtidigt. Plus att jag förberedde middagen. Wow huh? Verkligen imponerad, synd så var det bara en dag, inget som håller i längden. Dock behöver fönstrena tvättas så det kanske är nästa tema för den perfekta hemmafrun?

Nu är det väl dags för matning igen. Tycker hon äter hela tiden, eller iaf att man skall passa mattiden. Sen får vi gå ut en sväng och förhoppningsvis tar hon sig en slummer, och sen blir det väl mat igen... Enformigt, inte alls... ;-)

Kramkram

Skall väl försöka blogga lite mera, jag har en massa idéer att skriva om, men jag tappar bort dem såfort jag sätter mig vid datorn...

Inga kommentarer: