onsdag 4 april 2007

Mitt i veckan

Så är det onsdag. Ingen barngrupp denna veckan, väldigt trist. Och min mammakompis har åkt till Sverige och kommer inte tillbaka förrän i maj. Imorrn däremot skall jag träffa babyklubben men det är bara sådär halvkul.

Igår promenerade jag och Alma i Pratern. Det är en megastor park med massvis av grönt, aktiviteter, folk, caféer etc. Jag solade mitt bleka ansikte lite grann medan Alma sov i sin vagn.
Massvis av lekplatser för små och stora barn finns där. Skateboardramper, bmxbanor, klätterställningar, ja det mesta. Österrikarna verkar vilja motionera mycket, joggar, cyklar, rollerbladar, spelar boll etc. Och så har de en anlagd damm med sköldpaddor i. Annars kan man promenera längs Donaukanal, då kan man få se lite båtar oxå, och vågor. Nästan som hemma - not. Sen finns ju riktiga Donau förstås, hur bred som helst. Det finns en liten anlagd ö som heter Donau insel, där kan man oxå promenera och göra aktiviteter. Sen har de Alte Donau, där kan man bada och det finns en massa badområden med pooler, det är ju dock lite tidigt för sånt ännu.

Annars är det sådär idag, grått och kallt igen.

Kram

Inga kommentarer: