fredag 20 april 2007

Förkylningar

Både Alma och jag är förkylda. Snorar och nyser hela tiden. Jag funderar just på om små barn kan vara pollenallergiker men jag vet inte. Får se om hennes snorande slutar inom rimlig tid eller ej. Iaf så bråkar vi ca en gång i kvarten för det är så ofta man måste snyta hennes lilla näsa och detta gillas inte. Att torka ansiktet över huvudtaget är ju det värsta som finns.

Hon börjar stå utan stöd oxå nu. Inte så länge men hon släpper taget och står i några sekunder sedan sätter hon sig på huk innan hon tappar balansen. Hur söt som helst. Och så har hon lärt sig att prutta med munnen, speciellt med mat. Då kan det flyga lite hit och dit.

Äntligen så säger hon mamamamamama oxå och inte bara papapapa... :-)

Annars är det fint väder, kanske lite blåsigt men rätt hyfsat. Idag har jag tvättat. Det är en stor utmaning nuförtiden, att se om alla fläckar försvinner. Har testat en ny metod idag, får väl se om den hjälper är lite skeptisk. Tur att hon skall upp till nästa storlek snart så hon slipper sina fläckiga kläder. Fast mina då??

Helg igen är det oxå. SKÖNT! Kanske kan vi installera bilbarnstolen nu då och köpa mera blommor till balkongen. Hoppas det blir fint väder så att vi kan grilla. Kay satsar stenhårt på att bli grillkungen. Ni vet som han som är på tv ibland...

Trevlig helg!

Kram

Inga kommentarer: