söndag 22 januari 2012

Sköna söndag!

Alma och jag började med gympa. Hon gympade och jag tittar på. Efteråt sa hon: Mamma, jag är helt utslagen!

Men det hindrade inte henne och hennes bröder att gå ut och röja i snön. De åkte pulka på berget. Schysst med en liten pulkabacke på tomten. Även om den är lite stupande på vissa ställen. Vi gjorde en snölykta som vi tände när det blev mörkt.

Annars har vi pysslat lite. Jag har jobbat i tvättstugan. Rensat i barnens kläder. Har ni också extremt mycket kläder? Jag tror det kan flytta in 3 barn till här i huset och alla skulle nog ha kläder så det blev över. Alma fick iaf order att denna veckan är det kjol och tröja som gäller, inga klänningar. Hon har nämligen säkert 20 långärmade tröjor som hon använt typ en gång. Detta måste ändras. De oanvända klänningarna kommer nästa vecka. Och kläder som vägras eller är för små läggs bort. Perfekt!

Pojkarna har ju storlek 104. Jag hade glömt hur länge man hade den. I en hel evighet typ. Det blir iaf inga mer kläder in denna storlek trots att de ha 10 centimeter kvar tills nästa. Kanske några extabyxor i sådana fall eftersom de går åt som smör i solsken på dagis.

Det var den här helgen det. Nu närmar det sig snart min New York resa. Tips på shopping, saker man skall köpa etc mottages gärna!

Inga kommentarer: