söndag 12 juni 2011

Juni

Ja, så blev det juni. Vilken härlig månad! Den kunde man ha minst 3 per år tycker jag. Jag nynnar sommarsånger och det är skolavslutningar. Och vädret är skönt!

Idag har vi grävt i trädgården. Jag har tagit fram ett berg, dvs skrapat av mossa och annat bös. Det blir fint men är rätt jobbigt med miljontalsrötter som är i vägen. Och myror och spindlar. Och andra oidentiferbara kryp. Vi har fångat två mördarsniglar. Usch så äckliga de är. Iaf så kanske det skall bli lite mer syrener längs med berget. Vi får se.

Pappan skall bygga ut altanen och har börjat med underarbetet.

Barnen har lekt ute och verkligen älskar det. Idag har det inte bara varit bobbycar race utan de har även lekt i lekstugan och i sandlådan. De hjälpte även till med mossan och pappans gräveri.

Tre tvättar idag, en blå, en vit och en rosa/röd. Väldigt fint på strecket sedan. Det gör mig glad :-)

I fredags träffade jag min kompis H och hennes nyaste bebis. Så liten och söt. Mycket svårt att tänka sig att mina klumpar har varit i den storleken och jag är helt säker på att de inte haft sådana små fötter och tår. De hade det väldigt fint hemma hos sig. Harmoniskt och hemtrevligt. Undra om jag kan få ett sådana hem någongång? Genomtänkt liksom.

Nu väntar en lååååång vecka. Och jag har massor på jobbet så jag ser inte fram emot den direkt. Men jag kanske lyckas samordna mig och klara mig genom detta också. Inspiration är det enda som behövs, lite motivation och en hel del energi!

1 kommentar:

Hanna sa...

Tack för de orden ;-) Vi delar inte riktigt din uppfattning, man blir nog aldrig riktigt nöjd själv. kram