söndag 3 april 2011

(nästan) En femårings fundering

Alma: Jag skulle vilja se en död katt.
Mamman: Varför då?
Alma: Ja, jag förstår ju att skinnet åker upp till himlen men jag vill se skelettet.
Mamman: Hmm, fast riktigt så är det ju inte... Skinnet åker inte upp till himlen. Man får begrava hela katten i jorden och sedan efter en lååång tid blir allting till jord.
Alma: Skelettet också? (med besviken röst)

På parkeringsplatsen. Mamman kör igenom rutorna sådär käckt så att man bara kan köra rätt ut sen.
Alma: Vad perfekt mamma!
Mamman: Tycker du?
Alma: Nu kan du bara köra rätt ut sedan när vi skall åka! Så slipper du backa!

Min pussgurka! Bara min min min!

1 kommentar:

Evelina sa...

Hihi, så söta kommentarer. Det är alldeles galet vad underbara de små liven är! Du får googla på kattskelett, om hon absolut vill se ett. Pojkarna är också mycket fascinerade av skelett, men dinosaurievarianten. googel is king!