fredag 22 april 2011

Bläckfiskmamman

Ibland önskar jag att jag hade 4 par armar. Jisses vad grejer man skulle klarat av samtidigt!

Förra helgen var totalt fullbokad och jag hann inte ens hälften av alla mina tvättar. Vilket gör att det är totalt kaos i tvättstugan. Vinterkläder blandat med vanlig tvätt. Minst 40 par vantar och mössor. Jag tog hem alla kläder från dagis för att tvätta dem och prova om de fortfarande passar. Handukar och lakan. You name it and du kommer hitta det i min tvättstuga.

Edvins stövlar på dagis verkar bortsprugna. Almas mössa försvann för andra veckan i rad. Hoppas den återfinns. Mamman kommer gråta annars för det var en fin mössa...

Anton åkte bobbycar och 10 minuter senare var han ett par skor fattigare. Tur att vi tog de där billiga med dålig kvalitet då...

Edvin åker mest på sin trehjuling.

Springcyklarna har inga trampor :-(

Tillsammans med grannens jämngamla huliban har de bobbycarsrace ner för gatan. Om ni vet hur en bobbycar låter på asfalt så kan ni tänka er. Man får bara åka mellan Grahams hus och grannens soptunna. Yeah right. Jag tror vi saknar 4 stycken öron också...

Alma har ramlat två gånger idag. Ett sår på armbågen. Ett på knäna. Plus att hon blev fälld av en vuxen på Ica Maxi.

Det finns hajar också. I havet. Och de bits och då kommer det blooood! Och om bebishajen bits kommer det litelitebebisblod.

Studsmattan är snart uppe. Edvin och jag sopade sand i lekstugan.

Känner mig väldigt nöjd över att alla barnen redan har sommarsandaler inhandlade och färdiga att använda. För en gångs skull inget vänta till sista minuten och ta det som inte blivit sålt.

Imorgon blir det påskägg för snälla barn. Det blir nog bra. Och mamman skall försöka hinna nåt av sina 1800 projekt som rullar i hjärnan någonstans...

Vi har det härligt med sol och långhelg!

Glad Påsk önskar hela familjen!

Inga kommentarer: