söndag 10 april 2011

Back from holiday

Alma och jag har varit i Wien i veckan. Åkte på måndagen och kom hem på fredagen. Härligt, härligt. Det var jättekul att träffa våra kompisar J med familj. Det var kul att se staden, precis som vi minns den (jag då, Alma minns inte så mycket). Det var skönt vårväder. Två dagar lite mul/sol/regn med ändå varmt. På torsdagen slog det till med sommarvärme och en stor lysande sol.

I helgen var det barnmarknad i Torslanda. Jag säljer som vanligt lite kläder, får se om det blir sålt. Igår var vi ute i trädgården. Jag fixade lite i min rabatt. Barnen lekte. Gatan är sopad och nu kan vi cykla. Pojkarna är nog lite besvikna på sina springcyklar eftersom de inte lärt sig hantera dem ännu. Men det blir nog bra. Almas stödhjul skall komma av och hon skall lära sig cykla.

Undra om man kan byta ut overallen nu? Vad skall barnen ha för skor? Svåra svåra frågor...

Inga kommentarer: