fredag 21 augusti 2009

Sista dagen

Idag är det min sista dag på mammaledigheten. På måndag börjar jag jobba. Heltid. Efter 3 års uppehåll.

Istället för softa livet utan direkta tider att passa skall vi nu pussla med lämning och hämtning samt se till att man får ihop sina timmar på jobbet. Intressant. Spännande kanske. Lite läskigt.

Man får hitta en ny sida av sig själv. Den gamla jobbsidan är ute, och en ny måste framträda. En som fattar att man måste lämna jobbet vid ett visst klockslag för att hinna hämta på dagis och man kan inte ha "jag skall bara"-attityden längre.

Nya rutiner i hemmet om tvätt, städ och sånt skall ordnas. Undra när man skall tvätta egentligen? Vi har hur mycket tvätt som helst. Aldrig är det man skall ha på sig rent heller. Skumt. Om inte barnen skall behöva ha 7 extra outfits så måste det ju funka.

Själv unnade jag mig två nya toppar häromdagen och en allround cardigan i svart. Egentligen är inte svart min färg (enligt färgkartan), men jag tycker det är praktiskt och har saknat en svart typ cardigan. En kofta med knappar alltså. Jag funderar att köpa en likadan i en vinrödlilafärg. Det är iaf min färg. Helst vill jag ha den i plommonlila. Det är min favoritfärg. Jag köpte två bhar också, som satt jätteskönt. Annars har jag inte så mycket jobbkläder. Om man inte skall ha samma på sig varje vecka...

2 kommentarer:

Evelina sa...

Lycka till på Måndag!!
Spännande efter så lång tid hemma, 3 år!!
Det blir ju ett pysslande av tider utan dess like, ekorrhjul..
Kram till dig!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag tyckte om det här inlägget :-) Lycka till i morrn!