tisdag 18 februari 2014

Klädproblem

Min dotter leker gärna i vattenpölar och i sandlådan osv. Problemet har varit att nu när det är blött och kallt så finns inga lämpliga kläder för utomhusleken. Vanliga termobyxor passar liksom inte leken. Hon har själv sagt att hon vill ha galonkläder, de har de andra barnen i hennes klass. En del av dem. Min lilla älskling är dock så lång att att drar 140 i storlek och VIPS finns inga kläder i hennes storlek. Iaf inte galon.

Jag har letat efter ett fleecefodrat regnställ som hon kan ha i denna geggiga lek, men jösses vad svårt. På nätet finns ingenting, eller så vet jag bara inte var och har för dåligt tålamod. Alla webshoppar med kläder borde ha storlekssök, Gud vad det hade underlättat! 

Nu har jag äntligen lyckats. Hittade ett fodrat regnställ i galon på Ica Maxi. Helt gräsligt men funkis. Fina A tyckte iaf det var snyggt och har redan använt det! Jag älskar verkligen när barnen har kläder som de kan rulla sig i gegga med!

 

Inga kommentarer: