fredag 21 december 2012

Hotell lyx

Alltid när man bor på hotell så är det himla fräscht med rena nypolerade badrum.

Idag har jag skrubbat mitt badrum från golv till tak. Efteråt har jag insupit hotellkänslan med glänsande handfat, duschväggar som går att se ut ifrån och nytvättade fluffiga handdukar.

Det höll väl i sig i en halvdag innan barnen kom dit och flottade ner mitt glänsande handfat. Jag kanske gör om allt imorgon igen för att återfå känslan, den var härlig iaf den tid den varade. Alternativt skulle jag kunna städa mitt badrum lite oftare men det är nog ingen risk att det skulle inträffa.

Andra städningar som skett idag är att E har dammsugit sitt rum säkert 4 gånger. Tyckte jag hörde att han även dammsög badrummet på ovan våningen och ev även allrummet. Spännande. Regeln är iaf att man måste plocka upp allt från golvet innan. Hoppas han höll den.

Jag har också börjat återfå kontrollen över tvättstugan. Den känslan är härlig. När man ser botten i tvättkorgarna och när bänken är tom. Det är grejer det! Händer inte jätteofta så man får passa på när det verkligen händer!

Vi har också varit på avslutnings på Almas skola. På fredagar är de i sitt uteklassrum i Sillvik så där var vi. I full vintermundering, underställ och termobyxor. Trevligt och fint var det. Poängpromenad på isiga klippor, glögg och glödbröd. De har alltid en öppen eld och gör glödbröd på fredagar. Riktigt gott var det. Barnen sjöng fina sånger också. Va stora 6-åringar är och va duktiga de är nuförtiden! Riktigt kul att se alla hennes kompisar som man sett sedan de var 2 år, hur stora de blivit och så duktiga de är. Hoppas känslan håller i sig när de är 15 typ...

Imorgon skall jag testa på att vara 4-barns mamma. Då med ett tillägg på en 2-åring. Det är nog bäst att jag går och lägger mig. Vårt hem är inte längre anpassat för 2-åringar. Jag förbereder mig mentalt för detta. Känns inte som jag har koll på den åldern längre. Tiden går ju för fort mina 2-åringar fyller ju 5 om 2 månader!

Gonatt!



Inga kommentarer: