söndag 3 februari 2013

Effektiv lördag

Igår hade vi verkligen fullt upp. Först var jag och tränade, sedan var Alma på Funky Kids. Funky Kids är en dansklass som hon skall testa. Hon har inte gått någon dans innan.

Vid 11.30 började ett kalas på Lek och buslandet, så jag droppade Alma där och jag sedan och fikade med Marina. Utan barn. Det var nog första gången på en halv evighet. Innan kalaset tog slut shoppade jag lite vantar, overaller och ullstrumpor. Ett snabbt besök på HM och sedan begav vi oss hemåt.

Under denna tiden hann även pojkarna med ett kalas och pappan hann veckohandla.

Allt detta var innan kl 15. Sedan kom vi hem och slappade resten av dagen. Tacos och melodifestivalen med lördagsmys. Alma gillade Yohio och David Lindgren. Och även Gosa. Själv undrade jag hur minst 3 låtar hade kommit med i urvalet.

Det var faktiskt lite så här man skulle kunna tänka sig att en lördag skall se ut och hänga ihop. Som ett extra plus i kanten var det ju härligt väder. Även om det var kallt så var det lite vårkänsla i luften.

Och dit längtar vi. Till våren. Edvin undrar när sommaren kommer.Svaret är att den är långt borta...

Inga kommentarer: