lördag 21 juli 2012

Äntligen

kom solen och lite värme. Nu är det sommar. Barnen leker ute, cyklar och fejar. Vi har våra diskussioner om gränser, man kan ju liksom inte bara sticka iväg. Vilket vissa av barnen gör. Mest ett. Mitt hjärtbarn.

Jag har värmt mitt ansikte i solen och solat benen. Jag har börjat på en bok. Jag har fått en torkvinda att hänga tvätt på. Det är sommar det!

Vi plockar blåbär på tomten.Det finns rätt mycket. Dock är det dåligt med orken att plocka så att det räcker till en paj. För barnen då. Jag tar  min bärplockare och då går det rätt snabbt.

Vi har morötter i landet som är jättegoda. Salladen är slut, eller det som är kvar är täckt av snigelslem. Bläk. Ett rådjur har ätit på den också. Dill och persilja och palsternackor finns också.

Jag har introducerat Alma till Främling. Hon gillade den skarpt. Vi lyssnade på den medan vi lagade Korv stroganoff. Och dansade lite. Härliga unge!

Idag verkade det fina vädret fortsätta. Får se vad vi skall hitta på då!

Inga kommentarer: