fredag 11 november 2011

Fredagkväll

Hämtade barnen något försent (än vad jag hade planerat). Förra veckan var de ute när jag hämtade, i beckmörker. Då fick sig mammahjärtat en törn.

Jag lagade pasta och köttbullar på begäran av barnen. De åt friskt. Själv åt jag pasta med kräftstjärtar. Det var ok. Sen var det popcornsdags. Till tvn. Jag tror alla var rätt nöjda faktiskt. Barnen somnade fint.

Tvättat två tvättar. Tvättbergert har eskalerat. Två nattliga olyckor har resulterat i två täcken samt sängkläder som behöver tvättas. Olyckor på dagis. You name it. Jag ser inget slut på olyckorna men jag hoppas ändå. Det är inte lätt när man inte kan komma på att man måste gå på toa i allra sista sekunden.

Jag har facebookat, wordfeudat och nu även bloggat. Schysst. Och ätit upp de kvarvarande popcornen. Känner mig rätt pigg för att vara fredag. Kanske blir en pigg helg då? Eller så är jag fortfarande uppe i varv efter stressig vecka. Nästa vecka är helt hysterisk för mig jobbmässigt. Jag kanske inte vågar varva ned, då kanske jag tappar tråden eller nåt...

Nu skall vi se vem som åker ur Idol. Eller hänga upp en tvätt. Mycket mer än så blir det inte ikväll.

Inga kommentarer: