söndag 16 oktober 2011

Helg sköna helg

Helgerna är alltid sköna. Inte speciellt lugna men sköna. Denna helgen tog jag mig faktiskt lite sovmorgon (inte för att jag sov för det skulle ju kissas, sättas på tv och konfliktlösas) men jag gick inte upp förrän kl 9 på lördagen.

Idag hade Alma fullt upp med gympa och kalas. Pojkarna lekte med en kompis.

Jag fick ett ryck och rensade ut 4 kassar med lakan och handdukar som vi typ haft i 100 år. Känns bra. Mer plats i skåpen!
Vi har flyttat en byrå från sovrummet till bibblan. Frågan är vad vi skall flytta upp...

Spännande, eller hur?

Imorrn är det föräldramöte på pojkarnas dagis. Spännande. Det är ju lite turbulent där. Bråkiga barn. Mycket tråkigt och ledsamt. Både för barnen såklar och mamman får ju inte direkt världens bästa samvete heller för att man måste jobba...


Inga kommentarer: