måndag 8 juni 2009

Fläckarna är här igen

Nu har pojkarna börjat fläcka ner sig nåt otroligt så nu måste jag damma av mina fläckkunskaper och köra hårt med vanish och galltvål. Det är svårt att hålla reda på fläckarna när man inte har hand om barnen jämnt längre, man vet ju inte vad de äter och om det skulle bli en fläck.

När vi ändå pratar om tvätt så finns det ofta på Lindex-kläder en tvättsymbol som ser ut som ett kuvert typ. Den betyder hängtorkning. Mycket förvirrande tycker jag, varför har de inte bara en "ingen torktumling"-symbol, då måste man ju hängtorka den! Alldeles för många konstiga symboler att hålla reda på...

Pojkarna fick en t-shirt med tryck i märket Mexx. Det har hållt jättebra! Då kanske man vill betala lite mer om trycket håller länge? Fast Anton fick fläck på sin t-shirt som inte gick bort.

En Lindex-tröja med tryck råkade jag torktumla. Oops, trycket försvann :-( En annan tröja med röda detaljer "blödde" lite, mamma sa att det var för att jag tvättat den i för låg värme. Den kunde tvättas i 60 grader och jag hade tvättat den i 40. God, varför kan man inte tvätta 60 kläder i 40 grader??

Har ute en annons med pojkkläder på Blocket. Ett test för att se om det går att sälja. Det skall komma en och titta på dem i kväll. Intressant. 35 plagg för 200 kr. Undrar om det är ett kap för henne eller för mig??

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det vore ju toppen att bli av med kläderna! Jag sorterade ju och gjorde så fint med förra sommarns kläder. Inte har jag då kommit mig för att sälja än. Suck alltså.

Tack för tipsen angående råden. Vad gör man mot oljefläckar (lite för närgångna med pappans räcerhoj)? Tabort funkade i alla fall inte! (Har ingen galltvål!)