måndag 18 december 2006

Nu sover Alma lite så jag passar på att sitta vid datorn. Annars är det en sån dag som man inte vill gå ut på. Det är grått och kallt ute. Det kanske kommer bli snö snart *brrrr*

Jag har tvättat två tvättar idag. Mycket skönt med egen tvättmaskin. Det jobbiga är bara med kläder som inte går i torktumlaren som skall hängas. Det blir ju tvätt överallt.

Trots alla förberedelser och X antal samtal till försäkringskassan så har de nu beslutat att dra in Almas barnbidrag. Jag ringde arg som ett bi till dem och förklarade situationen ytterlligare en gång. Suck, vilket konstigt system. Så eftersom vi anmälde till skatteverket vår nya adress skickades en signal till FK om att vi bor utomlands och då dras barnbidraget in automatiskt. Jaha, så var det fel att anmäla flytten till skatteverket då? Äh, iaf så ordnar det nog sig men det är jobbigt både för mig och dem att det blev så här.

Sen försökte jag felanmäla vår digitala tvbox men killen i kundtjänst pratade ingen engelska och försökte inte ens prata med mig efter jag sagt att jag inte pratade tyska. Väldigt konstigt. Jag får väl ringa igen och hoppas jag kommer till nån annan.

På fredag åker vi hem igen till Sverige. Skall bli mycket skönt. Sennär julen är över och allt blir som vanligt igen blir det nog bättre att hitta på saker här. Just nu orkar jag inte oja över julklappar och sånt så julen blir lite off detta året. Det är sällskapet som räknas istället.

Oh well, kramisar och pussisar för den här gången!

1 kommentar:

Catarina sa...

Oj, oj. Det verkar rörigt med byråkratin vid utlandsflytt. Men det ordnar sig säkert.
Jag har inte heller köpt julklappar i år - och det är helt underbart skkönt. Det ska jag införa varje år. Mer livskvalitet och mer umgås med folk. Det är ju roligare faktiskt.
Det är bara Leo som får klappar - små eller väldigt platta. Han önskar sig små LEKSAKSBILAR. Han artikulerar ordentligt när han säger det - han gillar att säga "R" ordentligt just nu.